Nieuw rapport over onderwijsdeelname statushouders

27 maart 2018
Het Kennisplatform Integratie en samenleving (KIS) onderzocht welke hindernissen vluchtelingen tegenkomen bij het volgen van opleidingen.

Een opleiding kan de integratie van jonge vluchtelingen bevorderen. Ook vergroot een opleiding hun kansen op de arbeidsmarkt. Nog te weinig van hen volgen een opleiding. KIS onderzocht hoe dat komt. Het rapport biedt praktijkvoorbeelden en oplossingsrichtingen voor gemeenten, onderwijsinstellingen en andere belanghebbenden. 

Het onderzoek richt zich op jongvolwassen vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Het blijkt dat er grote verschillen zijn tussen de aanpak van gemeenten en onderwijsinstellingen. KIS sprak betrokkenen en geeft voorbeelden. Zo ontstaat er een beeld van de hindernissen die er zijn om een opleiding te starten en goed te doorlopen. 

Meer informatie (website KIS)

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies onder andere om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.